Tone of voice – czym jest?

„Ludzie nie zawsze pamiętają co do nich powiedziałeś  albo co zrobiłeś, ale będą pamiętać, jak sprawiłeś, że się poczuli.”

Maya Angelou, afroamerykańska pisarka

Czym jest tone of voice?

Tone of voice to unikalny sposób komunikacji (głos/ton) z odbiorcami marki. Osadzony jest w jej tożsamości i staje się nośnikiem wartości,
które ma ona do przekazania. 

Stanowi odpowiedź na pytanie:  jak? mówimy, piszemy i rozmawiamy z grupami docelowymi. 
Dotyczy wyboru języka, słownictwa, częstotliwości kontaktu i kanałów komunikacji.  Tone of voice powinno opierać się na głównym przekazie marki.

Co uwzględnić budując tone of voice? 

W tone of voice istotne jest przekazanie unikalnego charakteru marki i nawiązanie relacji z odbiorcą i wejście w interakcję z nim.  Pracę nad głosem swojego brandu, wato rozpocząć od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, na które łatwo jest znaleźć odpowiedź jeśli zbudowało się strategię swojej marki.

Kilka pomocniczych pytań poniżej:

  1. Jakie są kluczowe wartości marki?
  2. Kim jest odbiorca marki?
    Jak spędza on wolny czas, gdzie pracuje, gdzie bywa np. w kinie, a może na spacerach w lesie? (pomocne może być stworzenie persony, modelowej sylwetki odbiorcy)
  3. Jaką rolę marka chce pełnić w życiu Odbiorcy –  kumpel, autorytet,  czy może obiekt uwielbienia?
  4. Jakiego rodzaju relację/więź chcesz zbudować z odbiorcą?
  5. Jakimi symbolami komunikuje się z odbiorcą?
  6. Jakimi charakterystycznymi zwrotami / słowami kluczami komunikuje się z odbiorcą?
  7. W której osobie komunikuje się z odbiorcami?
  8. Czy używa języka formalnego, czy nieformalnego?
  9. Czy stosuje jakieś ulubione wyrażenia albo branżowy żargon?
  10. Jak zwraca się do odbiorcy: pan/pani, a może po imieniu?
  11. Czy treści publikujesz wyłącznie w języku polskim?
  12. Jaki tryb stosuje w swoich tekstach najczęściej?
  13. Jako kto kontaktuje się z odbiorcami, czy jako marka, czy może konkretna osoba, np. Natalia z Moma Ayurveda? 

Budując język swojej marki, pamiętaj o tym, że tworząc treści i przekazy zawsze mówisz do żywych i czujących ludzi, takich samych jak Ty!

Twórz komunikaty, które inspirują i wywołują odczucia, które  zostają w Obiorcy na długo. Powodzenia! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.