Etapy Procesu Tworzenia biznesu

Nie żyjesz po to, aby każdego dnia odkrywać, co życie ma dla ciebie w zanadrzu, ale to tworzyć samemu.
Choć pewnie o tym nie wiesz, w każdej chwili powołujesz do istnienia swoja rzeczywistość.
Neal Donald Walsch

Proces Tworzenia to metoda, która wspiera proces świadomego budowania swojego biznes, projektu czy pracy zawodowej. 

Używając zwrotu „świadomie zbudować/tworzyć/projektować”, rozumiem to, że  wiem co jest moim celem – kierunkiem, w kolejnych krokach, zgodnie ze swoimi możliwościami i ograniczeniami realizuję ten cel, rozwijając się, tworząc sobie warunki do tego działania.

Metodą ta składa się z 10 etapów. Na każdym z nich opracowujesz jeden z kroków w określonym przez siebie kierunku. Poniżej krótki opis każdego z etapów.

10 etapów Procesu Tworzenia:

1. Ziarno Projektu – Wizja
Na tym etapie chodzi o empatyczne zrozumienia bieżącej sytuacji, dostrzeżenie potrzeb swoich oraz osób wokół. Na tej podstawie formuje się rozwiązania – nazywane wizją lub kierunkiem.

2. Twoje doświadczenie
Zbieramy całe swoje życiowe doświadczenia związane pracą zawodową lub budowanie biznesu. Jest to zasób wiedzy i doświadczenia jakim dysponujemy. Szczególnie przyglądamy się tym trudnym, np. rozpadowi firmy, zerwaniu kontraktu z kluczowym Klientem czy nie wywiązanie się z umowy, patrzymy jakie wnioski wtedy wysnuliśmy i jaki poglądy, które są z nami do dziś i sabotują nasze teraźniejsze projekty. Następnie transformujemy je prawdziwe i wspierające nasze przyszłe działania.

3. Definicje – specyfikacja projektu
Jedne z ważniejszych elementów projektu. Tutaj opisuje dokładnie jak nasza firma będzie działała, czym będzie się zajmowała, jaką będzie miała ofertę, jak będziesz tę ofertę realizować, jaką stronę www itd.
Wszystko ustalamy i opisujemy sobie w najdrobniejszych szczegółach. Na tym etapie potrzebuje mieć wszystko opisane. Jeśli coś tu pominiemy to na etapie prototypu (krok 6) to się nam pojawi.

4. Inspirowanie innych
W tym kroku patrzymy jakich osób potrzebujemy do realizacji naszej firmy – pracownikow, klientów, partnerów biznesowych. I tworzymy komunikaty, którymi możemy ich zainspirować by dołączyli do nas czyli opowiedzieć im o tym co robimy i gdzie ich wsparcia i obecności potrzebujemy.

5. Granice – Zasoby
Na tym etapie na osi czasu ustalamy harmonogram co, kiedy i z kim będziemy realizować i co do realizacji tego będzie nam potrzebne (jakie zasoby czasowe i finansowe).
I się tego trzymamy, nie robimy i nie wymagamy więcej niż to co tutaj ustalone.

6. Prototyp projektu
Prototyp – pierwsze testy.
Mamy prototyp produktu / usługi i patrzymy co z tego co opisaliśmy działa co nie działa, czego nam brakuje, a co trzeba zrobić inaczej.
Tutaj mamy przestrzeń na popełnianie błędów i weryfikację jak można zrobić to inaczej.

7. Planowanie Długoterminowe
To moment określania strategii marketingowych i biznesowych.
Patrząc na swoje dotychczasowe doświadczenia z powyższych doświadczeń, ustalamy co ze sobą zabieramy na dalszą drogę oraz gdzie chcemy być za rok, 5 czy 10 lat. 

8. Struktura firmy
Na tym etapie tworzymy strukturę swojej firmy i synchronizujemy ze sobą wszystkie wcześniejsze etapy, ustalając procesy/procedury realizacji poszczególnych etapów.

9. Testowanie
Mamy w pełni gotowy projekt / usługę / produkt i patrzymy jak to działa na poszczególnych etapach i gdzie jeszcze coś możemy poprawić za nim zakończymy pracę nad projektem.

10. Ukończenie – Świętowanie
Ukończenie projektu i cieszenie się jego owocami 🙂

W pracy z moimi Klientami opieram się o ten proces, ponieważ pozwala on zachować przyczynowo skutkowość działań i wprowadza równowagę do funkcjonowania projektów i firm. 

Zachęcam by dziś zacząć, świadomie budować swoje jutro. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.